Friday 2 August 2013

Ramadhan


Assalamualaikum and good morning world.

Alhamdulillah. Pada pagi yang ceria ini, masih lagi diberikan nyawa untuk bernafas olehNya. Lebaran Syawal hampir menjelang tiba. Ramadhan Al Mubarak juga semakin hari semakin meninggalkan kita. Yang penting, perubahan dalam diri sendiri telah dirasai. :)

Bertarikhkan 01|08|2013, sekolah telah menganjurkan Majlis Tadarus Al-Quran dan Pemberian Zakat. So, rugi lah kalau tak take part dalam aktiviti yang berfaedah macam ni kan? Pahala pun berlipat ganda terutama di bulan yang mulia ni. Awal 1 Ramadhan lagi, telah bermula tadarus al-Quran di sekolah. Dan semalam ialah penutupnya. Sebagai penghargaan, dapatlah sejadah baharu. Cantik warnanya. Ustazah pun ada bagi pulut kuning. Yumm.

Seriously, malu semalu malunya pakai baju kurung semalam. Lain dari yang lain. Tak lupa, awal pagi tu semua pelajar dan guru dikehendaki lakukan solat sunat tasbih. Solat sunat tasbih ni bunyi macam susah tapi senang je. Dan, solat sunat tasbih ni solat sunat yang dituntut dalam Islam. Itu yang penting. Then, baru lah aktiviti di dewan dimulakan. Agak malu masa mula-mula nak naik atas stage tu. Sebab lama dah tak naik. Hee. Dulu selalu jugak naik sekarang kurang. Entah kenapa. Tak aktif seperti dulu lagi. 

At last, cikgu bagi balik awal. Jam 12.30 tengah hari tak silap. Sebelum balik, ada pulak sesi bersalaman dengan cikgu-cikgu ni. Ok, aku pulak sempat lagi mintak duit raya dengan cikgu-cikgu kelas aku. Paling penting, minta maaf zahir dan batin. Hee. Sesudah keluar dewan, terfikir pulak nak bergambar dengan cikgu Syah. Cikgu ganti untuk subjek math. Dia ajar kelas kitorang dalam seminggu, dah boleh masuk 2 atau 3 bab sekaligus. Hebatkan? Haha. Yang aku tak faham bab kebarangkalian. Perlu ke ada bab ni? Pelik. 

Dukacitanya, aku tak bawak kamera sendiri. Oh, rugi. Hp punya hudoh. Scene tak cantik. So, tak guna lah. Guna hp cikgu dan kamera kawan. Tuptuptup, dah pukul 2 petang. Masa tu baru nak balik. Eh, ada benda tertinggal. Sebelum bergambar, Along ada tegur dan ucap Selamat Hari Raya. Aku pun, eh eh. Selamat Hari Raya jugak. Haha. Terkejut kot tetiba dia lalu masa tu. Dah tu, senyum je lah. 

Apa-apa pun, semalam hari yang amat bahagia. First, sebab utama ialah semalam merupakan last day sekolah sebelum cuti dua minggu. Second, sebab tak belajar. Ok. That's all. Haha. Thank you for reading. :)

p/s: seven days left. :(:

Hee ;)

No comments:

Post a Comment