Monday 18 November 2013

Till we meet again !


Assalamualaikum and hello guys.

Finally. Let the games begin. Wink. Tak sabar tak sabar tak sabar! Pertama sekali, tak sabar nak boleh lesen motor. Insya Allah. Semoga segalanya dipermudahkan. Amin. Kedua, perancangan nak join sekali konvo abah. Well done, Alhamdulillah. Dan yang akhir, nak story-mory laa. :)

Dua hari sebelum tamat persekolahan. Duduk dalam kelas dengan ketiadaan guru. Apa jadi kepada kelas? Disco? Nope. Sebab semua kelas tingkatan 4 bertentangan dengan Dewan Peperiksaan. Sigh. Bahayakan? Nak bising tak boleh. Terselit jugak rasa debaran dan gugup sebab dia pun sedang menghadapinya. Rasa kesian pun ada tengok pelajar-pelajar tingkatan 5. Tak tahu kenapa. Mungkin sebab fikirkan SPM ni susah. Menentukan perjalanan diorang ke peringkat seterusnya. Dan last, berjayakah mereka untuk membina sebuah kehidupan? Insya Allah. Berbalik kepada diri sendiri. Muhasabah diri. Motivasi diri. Nota kepada diri sendiri. Ingat selalu.

Tahun depan aku pulak salah seorang merupakan mangsa SPM. Ok, tak nak fikirkan semua tu lagi. Yang penting, cuti ni enjoy sepuas-puasnya. Tahun depan tak boleh main-main dah. Selain tu, terukkk gila kot keputusan peperiksaan akhir tahun ni. Ya Allah. Seriously, subjek sains semua markah rendah. Subjek teras boleh tinggi pun macam takde pape. Disebabkan subjek sains yang jatuh menjunam. Tapi aku tetap bersyukur. Mungkin aku dah boleh tetapkan subjek teras untuk boleh A dan empat subjek sains lagi kena usaha lebih. 

Berbalik kepada cerita yang sepatutnya. Aku takut nak ambil lesen motor. Aaaa. Berlatih naik basikal dulu pun jatuh berkali-kali. Ni kan pulak motor, sama macam basikal ke? Omgee. Takut sangat. Tambah-tambah, nak kena tunggang atas jalan raya. Err, ada kereta, bas, lori dll. Tapi bila nak mula masuk bengkel pun tak tahu. Nasib la ada kawan nak join jugak. Salinaa. Sehati sejiwa. Penakut. Hekhek. 

Seterusnya, aktiviti yang selalu dibuat dalam kelas ialah bergambar dan buat video. Best sangat. Memang takleh lupa semua tu. Boleh pulak aku ambil video stail mr.bean. Haha. Dekat jauh dekat jauh. Dan video tu ada dalam kamera Nazihah. Teringin nak tengok lagi. Boleh simpan buat kenangan. Esok, hari terakhir persekolahan untuk sesi 2013, semua setuju nak buat jamuan akhir tahun. Sedap kek Syahira beli. Mihun Farhana pun sedap. Tapi mr potato tu terlalu pedas kot yang aku sendiri beli. Pedas sangat dan sedap. Ok, dah ada kek faham-faham la apa jadi kan? Permainan aising. Nasib sikit je kena. Bila ceritakan benda ni kat dia semalam, mesti dia fikir lain kot. Bukan main guna tangan pun.

Selesai sahaja jamuan, terus pergi beli air kat luar sekolah. Kepedasan masih terasa. Lepas tu, tunggu di pondok pengawal. Sambil menghabiskan masa sampai jam pukul 2 petang, kitorang bergambar lagi lah. Aku sempat buat video tapi tak lama sangat. Dalam 2 hingga 3 minit je. Berapa kali kot ulang tayang video tu kat rumah. Duk gelak sorang-sorang. Ishishish

Lepas tu, muat naik di Insta gambar-gambar tu. Bila ingat balik, memang memori yang sangat manis dan indah untuk diingati. Itu lah s a h a b a t . Tapi, dia tu pulak yang fikir benda lain. Memang salah aku pun. Bergambar macam orang single. Nampak serupa aku ni nak jugak. Hm. Aku pun tak tahu nak buat apa. Nak betulkan semula semua ni tak tahu macam mana. Tapi, eloklah lah kalau dia nak balas balik pun. Nak bagi aku rasa balik. Memang patut aku rasa. Terima je.

Okay. Sudah tiba di penghujungnya. Maaf kalau ada terkasar bahasa dan tersilap bicara. Semoga kita manfaatkan cuti ini sebaik-baiknya. Selamat bercuti ! :)

p/s: jauh di mata , dekat di hati . 

No comments:

Post a Comment